Białko w diecie

Białko jest jednym z trzech makroskładników. Trudno jednoznacznie stwierdzić czy jest tym najważniejszym… ale w Internecie krążą plotki, że tak. Wielu trenerów i dietetyków twierdzi, że białko stanowi kluczowy element pracy nad sylwetką. Białka w diecie możemy podzielić na te pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Produkty, które zawierają całkiem sporo białka to: mięso: indyk,kurczak, ryby, nabiał, jaja, warzywa strączkowe (soja, groch, fasola, algi morskie). Alternatywnym źródłem białka jest odżywka białkowa. Najlepszą opcją jest białko serwetkowe.

Białko w trakcie odchudzania – dlaczego warto je jeść?
Białko ma mnóstwo zalet, które pozytywnie oddziałują na funkcjonowanie organizmu. Białka biorą udział w procesie przemiany materii oraz przyspieszają proces spalania tłuszczu. Dzięki nim człowiek prawidłowo się rozwija, rośnie, a tkanki i komórki posiadają zdolność regeneracji. Poniżej znajdziesz kilka istotnych powodów, dla których warto zwiększyć podaż białka w diecie:

– białko pomaga zbudować wysokiej jakości masę mięśniową
– przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej
– jest doskonałym źródłem energii
– podnosi libido
– pomaga zachować prawidłową równowagę kwasowo-zasadową
– wzmacnia odporność organizmu i chroni przed działaniem drobnoustrojów chorobotwórczych

Zapamiętaj!
Białko przyspiesza proces odchudzania, ale jego nadmiar może być szkodliwy! Dzienna dawka nie powinna przekraczać 2/3 gram na każdy kilogram masy ciała.

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*