Co jeść na kolację, a czego unikać?

O tym, że nie powinno się rezygnować z kolacji, pewnie już słyszałyście. Przynajmniej taką mam nadzieję! Ale dla przypomnienia. Niejedzenie kolacji spowalnia przemianę materii oraz nasila problemy ze snem! Koniec końców, jesteśmy źli i grubi! Kolację zjedz na 2-3 godziny przed snem!

Na kolację NIE JEDZ:
– cukrów prostych (granoli i innych płatków, musli, jogurtów owocowych, słodyczy, owoców). A co z dobrymi węglowodanami? Czy rzeczywiście są takie dobre? Są, ale nie na kolację! Takie produkty, jak płatki owsiane, makaron pełnoziarnisty, kasza – zarezerwuj na godziny poranne i popołudniowe. Dobrym źródłem węglowodanów na kolację będą: ciemno pieczywo (max 2 kromki) oraz warzywa.

Na kolację JEDZ:
– białko i niewielkie ilości węglowodanów. Uznaje się, że 70% kolacji powinno składać się z białka, a 30% z węglowodanów. Poniżej znajdziecie kilka propozycji:

– dwie kromki chleba pełnoziarnistego z dodatkiem chudego twarogu/ piersi z kurczaka/ tuńczyka/ i warzyw
– omlet z kilku białek i jednego żółtka z dodatkiem warzyw
– kurczak/indyk/pstrąg z dodatkiem warzyw
– sałatka z tuńczykiem/ kurczakiem/ indykiem/ twarogiem
– sałatka nicejska/ grecka lub inna

– jajko na twardo lub na miękko/ jajecznica/ jajko po hiszpańsku z warzywami
– zupa krem/ zupa warzywna z mięsem
– ryba po grecku

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*