Co jest ważniejsze ćwiczenia czy dieta?

Dwudziestominutowy jogging pozwoli Ci spalić 250 kalorii, co w przeliczeniu na jedzenie stanowi równowartość jednego Snickersa. Łatwiej zrezygnować  batonika czy pójść na trening?

No właśnie…

W taki oto sposób poznałeś odpowiedź na pytanie: co jest ważniejsze ćwiczenia czy dieta?

Dieta kontra ruch

Ograniczenie niezdrowych przekąsek jest o wiele prostsze oraz daje o wiele lepsze efekty niż aktywność fizyczna. Dieta stanowi 70% sukcesu w odchudzaniu. Na nic nie zdadzą się ciężkie treningi na siłowni, jeśli nie dostarczymy organizmowi odpowiedniej jakości paliwa – pożywienia. Owszem można zbudować formę na kebabach – w końcu liczy się bilans kaloryczny, ale zastanówmy się jakiej jakości? Szczupła sylwetka zalana cellulitem. Naprawdę o taki efekt Ci chodzi? Jestem przekonana, że słyszałaś o czymś takim jak „skinny fat”

Skinny fat

Skinny fat, czyli tzw. chudo-tłusty. Tym mianem określa się sylwetkę, która pozornie wygląda na szczupłą, a tak naprawdę jest zalana tłuszczem! Zjawisko to dotyczy w głównej mierze osób, które kiepsko się odżywiają i mało się ruszają.

Jak powinna wyglądać Twoja dieta?

Jedną  z najistotniejszych cech diety jest jej odpowiednia kaloryczność – aby schudnąć, musisz jeść mniej niż potrzebujesz. Pytanie brzmi: ile potrzebujesz. Dowiesz się tego z poniższego wzoru:

 665,09 + (9,56 x waga w kilogramach) + (1,85 x wzrost w centymetrach) -(4,67 x wiek)

Otrzymaną wartość pomnóż przez współczynnik aktywności fizycznej:

  • 1,2-1,3 -> dla osoby chorej leżącej w łóżku;
  • 1,4 -> dla niskiej aktywności fizycznej;
  • 1,6 -> dla umiarkowanej aktywności fizycznej;
  • 1,75 -> aktywny tryb życia
  • 2,0 -> bardzo aktywny tryb życia
  • 2,2-2,4 -> wyczynowe uprawianie sport

Od otrzymanego wyniku odejmij 200-300 kalorii. Tyle powinnaś jeść, aby chudnąć ok. 0,5-1 kg tygodniowo.

Zdrowa dieta odchudzająca to taka, w trakcie której trwania nie czujesz głodu. Chodzisz najedzona i szczęśliwa. Bazuje na pełnowartościowych i nieprzetworzony produktach, takich jak:

  • pełnoziarnisty chleb
  • chude mięso
  • ryby
  • kasza, ryż
  • warzywa i owoce
  • nasiona i orzechy
  • oliwa z oliwek

Aczkolwiek uwzględnia również miejsce na małe grzeszki. Wyżej wymienione produkty powinny stanowić 80% Twojej diety. Pozostałe 20% zostaje zarezerwowane dla naszych ulubionych przysmaków, np. czekolady. Taki sposób odżywiania robi prawdziwą furorę! Nie jest jednorazowym pomysłem na utratę wagi, a sposobem na życie!

 

 

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*