Co z tą solą?

Polacy mają tendencję do nadużywania soli. Mało tego! Większość z nas nie wie, że sól dostarczamy nie tylko poprzez doprawianie potraw, ale również z praktycznie każdym produktem, jaki kupujemy w sklepie! Duże ilości soli znajdują się w daniach typu instant, pieczywie, płatkach śniadaniowych, wędlinach i wielu, wielu innych. Sól, a dokładniej mówiąc sód, jest niezbędny do życia, zwłaszcza wtedy, gdy uprawiamy sport. Jedyne o czym musimy pamiętać, to o zdrowym rozsądku!! Nadmiar soli może sprzyjać powstawaniu wielu chorób, np. miażdżycy czy nadciśnieniu tętniczemu! W dzisiejszym wpisie chciałabym zaproponować kilka alternatywnych sposobów na to, jak zastąpić sól w diecie.

Zioła
Stanowią idealną alternatywę dla soli! Zawierają znikome ilości kalorii i są bardzo aromatyczne! I to nie koniec ich zalet! Zioła posiadają szereg witamin i minerałów, wspomagają pracę jelit i żołądka.
Do warzyw pasują takie zioła, jak: bazylia, czosnek, oregano, rozmaryn, estragon, imbir.
Do mięsa drobiowego pasują takie zioła, jak: kolendra, szczypiorek, curry, czosnek, majeranek, tymianek, szałwia czy liść laurowy.
Do ryb pasują takie zioła, jak: gałka muszkatołowa, tymianek, szałwia, estragon.
Do wołowiny pasują takie zioła, jak: kminek, chilli, oregano, tymianek.
Do wieprzowiny pasują takie zioła, jak: kolendra, czosnek, curry, koperek.

Gotowe mieszanki
W sklepach możemy znaleźć przyprawę o intrygującej nazwie „Zioła zamiast soli”. Jest to bardzo fajne rozwiązanie. W jednym woreczku znajdziemy mieszankę aromatycznych ziół, które z powodzeniem zastąpią sól. Można jej używać do przyprawiania wielu potraw. Począwszy od mięsa, a skończywszy na twarożku. Taką przyprawę można przygotować samodzielnie!

Składniki potrzebne do przygotowania „Przyprawy zamiast soli”:
– 4 łyżeczki suszonej cebulki (nie prażonej!!!!)
– 3 łyżeczki majeranku
– 2 łyżeczki sproszkowanego czosnku
– 1 łyżeczka mielonej papryki – ostrej lub słodkiej, jak wolisz
– 1 łyżeczka pieprzu
– 1 łyżeczka suszonej bazylii
– 1 łyżeczka sproszkowanego chilli
– 1 łyżeczka suszonego tymianku
– 1 łyżeczka sproszkowanego szczypiorku (wiem, że jest trudno dostępny..dlatego możesz go pominąć)
– pół łyżeczki mielonej kolendry
– pół łyżeczki oregano
– pół łyżeczki lubczyku
– pół łyżeczki mielonej gorczycy
– 1/4 łyżeczki mielonego kminku
– 1/4 łyżeczki kurkumy lub curry
– 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej


Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj i …. gotowe!!!

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*