Czekolada na diecie

Czy czekolada jest zdrowa? Czy czekolada jest tucząca? Czy czekoladę można jeść na diecie? Dzisiaj rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości dotyczące ukochanej przekąski Polaków. Ponad 96% z nas przyznaje się do regularnego kupowania słodyczy. Niestety tylko, co dziesiąta osoba zwraca uwagę na ich skład. Pierwsze skrzypce gra smak – wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia.

Czy czekolada jest zdrowa?

Czekolada wcale nie musi być źródłem pustych kalorii – cukru i rafinowanego tłuszczu. Może być bardzo odżywczym składnikiem naszej diety. Kluczową rolę odgrywa jej skład.

Którą czekoladę wybrać? 

Im wyższa zawartość miazgi kakaowej, tym lepiej. Lepiej dla naszego organizmu oraz sylwetki. Dlatego najlepszym wyborem jest czekolada gorzka. Nieco mniejsze właściwości prozdrowotne wykazuje czekolada deserowa, a znikome – czekolada mleczna. Jedyna przewaga jaką ma nad swoimi poprzedniczkami to wysoka zawartość wapnia. Za kompletnie bezwartościowe uznaje się czekolady białe.

Jakie korzyści niesie jedzenie dobrej jakości czekolady?

  • lepsza pamięć i koncetracja
  • prawidłowa praca serca
  • dobry nastrój
  • uczucie sytości
  • ochrona przed cukrzycą, zakrzepicą oraz nowotworami
  • lepszy wzrok
  • mniej stresu
  • prawidłowy poziom cholesterolu

Na co zwrócić uwagę kupując czekoladę? 

  • Czekolada gorzka – powinna zawierać minimum 60 proc. miazgi kakaowej.
  • Czekolada deserowa -powinna zawierać od 35 do 60 proc. miazgi kakaowej.
  • Czekolada mleczna –  powinna zawierać minimum 25 proc. masy kakaowej i ok. 14 procent suchej masy mlecznej.
  • Czekolada z wkładką – może zawierać takie dodatki jak: orzechy laskowe, migdały, pistacje, wiórki kokosowe, orzechy arachidowe. Wystrzegaj się tych z dodatkiem ciasteczek, musów owocowym itp.

Czekolada mleczna kontra gorzka

Milka Czekolada Mleczna

Skład: cukier, tłuszcz kakaowy, odtłuszczone mleko w proszku, miazga kakaowa, serwatka w proszku (z mleka), tłuszcz mleczny, emulgator (lecytyna sojowa), pasta z orzechów laskowych, aromat, Masa kakaowa minimum 30%

Wartość odżywcza

  • 530 kcal
  • Tłuszcz: 29 g, w tym kwasy tłuszczowe nasycone 18 g
  • Węglowodany 59 g, w tym cukry 58 g
  • Błonnik: 1,8 g
  • Białko: 6,3 g
  • Sól: 0,37 g

Lindt Excellence 70% Cocoa 

Skład: miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy, wanilia, Masa kakaowa minimum: 70%

Wartość odżywcza

  • 566 kcal
  • Tłuszcz: 41 g, w tym kwasy tłuszczowe nasycone 24 g
  • Węglowodany 34 g, w tym cukry 29 g
  • Białko: 9,5 g
  • Sól: 0,1 g

Dostrzegasz różnicę?? 

Czy czekolada tuczy?

Tak, czekolada tuczy. Tak samo, jak każdy inny produkt spożywczy jedzony w nadmiarze.

Bezpieczna ilość czekolady

Trzy- cztery kostki dziennie czekolady o dobrym składzie!

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*