Dieta antycellulitowa – sprawdź co jeść, aby pozbyć się cellulitu!

Cellulit – problem, który dotyczy większości kobiet. Bez względu na wiek, tuszę czy kolor skóry. Objawia się charakterystycznymi nierównościami oraz wgłębieniami, które można dostrzec gołym okiem. Aczkolwiek zaskakujący jest jeden fakt. Zastanawiałyście się może kiedyś nad tym, dlaczego nasze babki i prababki nie narzekały na cellulit? Bo ja tak. Okazało się, że jest to przypadłość cywilizacyjna spowodowana stylem życia, jaki prowadzimy. Powstawaniu skórki pomarańczowej sprzyjają takie czynniki jak:

  • praca siedząca
  • dieta bogata w tłuszcz i cukier
  • używki – papierosy, alokohol
  • antykoncepcja hormonalna

Winne mogą okazać się również geny, stres czy gorące kąpiele.

Czy cellulit można pokonać?

Tak. Niemniej jednak nikt nie da nam gwarancji na to, że pozbędziemy się go całkowicie. Można próbować z nim walczyć za pomocą diety, odpowiednio dobranych kosmetyków lub specjalistycznych zabiegów medycyny estetycznej. Najbardziej interesująca wydaje się być ta pierwsza opcja.

  • Po pierwsze, możemy pokonać cellulit
  • Po drugie, możemy schudnąć

Choć niektórzy producenci przekonują nas o tym, że dzięki ich balsamom osiągniemy podobny efekt. Zachęcam do zachowania odrobiny dystansu. Gdyby odchudzanie sprowadzało się do wsmarowywania kosmetyków, wszystkie byłybyśmy piękne i szczupłe, bez grama cellulitu. Rzeczywistość jest zgoła inna. Potwierdzają to statystyki:

  • 90% kobiet zmaga się z cellulitem
  • 49% Polek cierpi na nadwagę lub otyłość

Musimy walczyć!

Produkty odpowiedzialne za powstawanie cellulitu – lista 

  • alkohol
  • kawa
  • papierosy
  • słodycze
  • fast-foody
  • czipsy
  • produkty wysoko-przetworzone – dania z proszku, zawierające barwniki, konserwanty i ulepszacze smaku
  • dania smażone na głębokim tłuszczu
  • napoje gazowane

Dieta antycellulitowa

Zanim ją rozpoczniesz, musisz mieć świadomość tego, że nie będzie łatwo. Efekty nie pojawią się od razu. Tego typu dieta wymaga wytrwałości i zaangażowania. Aczkolwiek warto dać z siebie 100%. Najlepiej byłoby, gdybyś działa na kilku płaszczyznach. Zadbała nie tylko o to co ląduje na Twoim talerzu, ale również o to jak spędzasz wolny czas. Kanapa+telewizor? Takie połączenie nie wchodzi w grę!

Podstawę diety antycellulitowej stanowi woda. Zaleca się spożywanie co najmniej 2 litrów dziennie. Woda wypłukuje nadmiar toksyn z organizmu oraz usprawnia przepływ płynów, zapobiegając tym samym ich zatrzymywaniu w organizmie. Ciało wygląda na mniej spuchnięte, a my na zgrabniejsze. 😉 Pozostając w kwestii nawadniania, warto sięgnąć po napary z ziół. W walce z cellulitem sprawdzą się:

  • pokrzywa
  • skrzyp polny
  • szałwia
  • rumianek
  • koper włoski
  • zielona herbata

Przejdźmy do jadłospisu. Zapewne jesteś świadoma tego, że na czas diety będziesz musiała w znaczący sposób ograniczyć podaż cukru oraz tłuszczu. Zamiast nich w Twoim menu zagoszczą:

  • świeże warzywa i owoce
  • produkty pełnoziarniste
  • chudy nabiał
  • ryby
  • chudy drób
  • jaja
  • pestki i nasiona
  • oliwa z oliwek

Aczkolwiek na szczególne uhonorowanie zasługują:

  • arbuz, seler, ogórek zielony, pomarańcza, grejpfrut, pietruszka, melon, kiełki słonecznika, pomidory, truskawki, owoce leśne, cykoria, sałata, jaja, buraki, szparagi, kurkuma, cynamon.

Wszystkie, wyżej wymienione produkty cechują się ponadprzeciętnymi właściwościami antycellulitowymi. Nie może ich zabraknąć w Twojej diecie!

Dieta antycellulitowa – przykładowy posiłek

Owsianka z owocami

  • Jogurt grecki (150 g)
  • 2 łyżki płatków owsianych górskich
  • Garść truskawek, malin lub innych owoców
  • 1 łyżeczka ziaren słonecznika

Jogurt mieszamy z płatkami. Dodajemy resztę składników i gotowe.

Dieta antycellulitowa – dzienne spożycie soli

Sól zaraz obok cukru jest największym wrogiem szczupłej sylwetki. Sprzyja zatrzymywaniu wody w organizmie oraz powstawaniu cellulitu. Zalecana dawka to 5 g dziennie. Przestrzeganie tej normy jest nadzwyczaj trudne. Sól znajdziemy w praktycznie każdym produkcie spożywczym. Dlatego w tym momencie, chciałabym Cię zachęcić do czytania etykiet.

Dieta antycellulitowa – dodatkowe wsparcie

Tak jak już zdążyłam wspomnieć, dieta to nie wszystko. Znaczącą rolę w walce z cellulitem odgrywa nasz styl życia. Jeśli zależy Ci  na gładkiej skórze, powinnaś zacząć ćwiczyć. Trenerzy zalecają dwa rodzaje aktywności.

  • Trening aerobowy – powinien trwać minimum 40 minut. Do wyboru masz bieganie, pływanie, jazdę na rowerze czy rolkach. Postaraj się ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu.
  • Trening siłowy – nada skórze jędrności i sprężystości, wysmukli sylwetkę.

Aktywność fizyczną mamy już za sobą, teraz przyszedł czas na pielęgnację. Warto zainwestować w kremy i balsamy zawierające w składzie chociaż jeden z poniższych składników:

  • ekstrakt z bluszczu
  • wyciąg z kasztanocwa
  • algi morskie
  • kofeina
  • guarana
  • głóg
  • yerba mate
  • mięta
  • l-karnityna

Możesz również zastanowić się nad ofertą gabinetów medycyny estetycznej. Dzięki niektórym zabiegom jesteśmy w stanie w znaczący sposób zmniejszyć widoczność cellulitu.

  • Endermologia
  • Masaż bańką chińską
  • Drenaż limfatyczny
  • Body wrap
No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*