Kawa na odchudzanie

Świeżo zmielona kawa, a do tego cieplutki croissant – czy tak wygląda idealny poranek? Zdecydowanie tak! Większość z nas nie wyobraża sobie dnia bez małej czarnej. Jest ona najczęściej spożywanym napojem na świecie! 98% dorosłych Polaków przyznaje się do regularnego picia kawy. I bardzo dobrze! Na zdrowie!

Kawa – dlaczego warto ją pić?

  • poprawia pamięć
  • ułatwia koncentrację
  • dodaje energii
  • zmniejsza ryzyko Alzheimera
  • poprawia nastrój
  • usprawnia pracę jelit

A co z odchudzaniem?

No właśnie, a co z odchudzaniem? Media zasypują nas informacjami na temat odchudzających właściwości kawy! Małego tego! Twierdzą, że dzięki zielonej kawie możemy schudnąć 10 kg w 30 dni!!! Czy to prawda?

Poszukiwania odpowiedzi na to pytanie, warto rozpocząć od specyfikacji „napoju Bogów”. Albowiem różnica między mocnym espresso, a słodkim latte jest znacząca. Fakt jest taki, że picie kawy w formie nieprzetworzonej może mieć znaczący wpływ na przyspieszenie procesu odchudzania.

  • kawa zmniejsza apetyt
  • kawa przyspiesza metabolizm
  • pobudza proces lipolizy – usuwania tłuszczu z krwi

Problem w tym, że mało kto pije taką kawę. Zazwyczaj dodajemy do niej cukier, mleko lub śmietankę. Chętnie sięgamy również po słodkiego batonika lub ciasteczko – tak dla równowagi. Cóż….takie zestawienie może jedynie oddalić nas od osiągnięcia szczupłej sylwetki!

Kawa kontra efekt jojo

Badacze z Niemiec przeprowadzili eksperyment na grupie 494 kobiet i mężczyzn. Każdy z uczestników osiągnął sukces w odchudzaniu, ale co z utrzymaniem efektów? Okazało się, że osoby którym udało się uniknąć efektu jojo piły więcej kawy, niż te którym nie udało się utrzymać nowej wagi. Na tej podstawie wysunięto wniosek: picie rozsądnej ilości ( max. 300 mg kofeiny w ciągu dnia) chroni nas przed ponownym przybraniem na wadze!

Kawa na odchudzanie – zasady użytkowania

  • Mała czarna bez dodatków – ewentualnie możesz się pokusić o chude mleko, cynamon, kardamon lub kakao
  • Maksymalnie 6 filiżanek dziennie – 600 mg – tak wygląda bezpieczna dawka kofeiny
  • Peeling kawowy – często zdarza się tak, że po wypiciu kawy jej pozostałości wyrzucamy do kosza. Błąd! Z fusów po kawie można przygotować peeling…. odchudzający! Wystarczy wymieszać dwa składniki. Fusy po kawie + odrobina płynu/ żelu do kąpieli.

Kawa – skutki uboczne

Wszystko w nadmiarze szkodzi – kawa również. Nadmierna ilość kofeiny może przyczynić się do:

  • bezsenności
  • anemii
  • odwodnienia organizmu
  • niedoborów witamin i minerałów
  • wzrostu poziomu cholesterolu

Zatem zachowaj umiar! 

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*