Najczęściej popełniane błędy w trakcie odchudzania. Część 1

Odchudzanie to proces. Nie schudniemy 10 kilogramów z dnia na dzień – jak i nie przytyjemy. Ostatnio znalazłam taki o to wpis na forum: „jem pięć posiłków dziennie, chodzę regularnie na siłownie, nie jem słodyczy, a i tak nie chudnę. Dlaczego? Przecież robię wszystko ok?!” Pewnie większość z Was ma podobne doświadczenia. Ja niestety też. Z myślą o was – ku przestrodze napisałam ten wpis. Dzięki niemu dowiesz się jakich błędów unikać.

1. Cel
Każda z nas odchudza się po coś. Dla zdrowia, dla urody, dla męża, dla koleżanek itp. 😉 dobrze, że masz cel, ale nie rób z niego wartości nadrzędnej! Nie zakładaj, że w ciągu 3 miesięcy schudniesz 10 kilogramów, bo Twoja przyjaciółka tyle schudła. Każdy organizm jest inny. Dla przykładu. Tobie po utracie pierwszych 5 kilogramów zmniejszyła się pupa, ale brzuch nadal przypomina bojer. A u Twojej koleżanki? Pupa nadal jest ogromna, ale za to brzuch jest bardziej płaski. Nie porównuj się z innymi. To nie ma sensu. Daj sobie czas. Bądź cierpliwa i czekaj na efekty. a świata!! W ten sposób spowolnisz metabolizm i uwaga, uwaga – nie schudniesz!


2. Nie jem śniadania i kolacji!
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia!! Nie możesz z niego zrezygnować. Śniadanie dod
aje energii i zapobiega napadom wilczego głodu w ciągu dnia! A co z kolacją? Czy niejedzenie po godzinie 18 rzeczywiście ma sens. Oczywiście, że nie! Chodzisz późno spać? Nie wcześniej niż o 23 .. i nie jesz kolacji?! Masakra. Masakra dla Twojego organizmu! Nie wiem czy wiesz, ale Twój organizm w nocy też pracuje. Wolniej, ale pracuje! Pracuje, więc potrzebuje energii! Lekkostrawna kolacja musi być!

2. Wskazówka wagi
Po pierwsze – nie waż się codziennie! Po drugie – Twój humor nie może być uzależniony od tego co wskazuje waga!! Masa ciała zależy od wielu czynników… hormonów, przemiany materii, stanu zdrowia. Waga ciała waha się nawet do 3 kg w ciągu dnia! Wszystko zależy od tego – co jesz, kiedy jesz, ile pijesz, co pijesz itd. O niebo lepszy obraz zmian w organizmie dają pomiary obwodów ciała. Pierwszego pomiaru dokonaj – przed rozpoczęciem odchudzania zmierz obwody ud, bioder, bicepsów oraz talii. Następnie mierz się regularnie, np. raz w miesiącu.


3. Nie lubię pić wody!
Nie lubisz pić wody – w związku z tym wypijasz w ciągu dnia 1 litr soku pomarańczowego z kartonu. Szkoda tylko, że w ten sposób dostarczasz swojemu organizmowi jakieś 500 dodatkowych kalorii! A później zastanawiasz się dlaczego nie chudniesz. Już znasz odpowiedź. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych trików, które pomogą Ci polubić wodę. Można dodawać do niej sok z cytryny czy pomarańczy, świeże owoce, miętę. Możliwości jest wiele. Trzeba tylko chcieć!

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*