Patenty na zdrowie odżywianie

Życie w stylu fit wcale nie jest trudne. Wręcz przeciwnie jest proste! Pod warunkiem, że masz w kuchni produkty z których możesz przygotować szybkie i pełnowartościowe posiłki! „Zdrowe odżywianie jest drogie. Nie stać mnie”. Tę wymówkę znam od podszewki. A najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że mówią to osoby, które codzienne wydają krocie na fast-foody!! Wystarczy zaplanować zakupy z głową! Wówczas będziesz cieszyć się zdrowiem i zasobnością portfela!

1. Nie rób zakupów, gdy jesteś głodna! Wówczas kupisz cały sklep i miliony niepotrzebnych produktów, a co najgorsze niezdrowych!
2. Na zakupy chodź z kartką! Dzięki niej unikniesz zakupu niepotrzebnych produktów i zaoszczędzisz pieniądze!
3. Naucz się kupować rozsądnie. Wchodzisz do sklepu i widzisz, że banany są na promocji. Kupujesz 2 kilogramy. Tylko zastanów się, czy rzeczywiście tyle zjesz… czy wyrzucisz je do kosza. „Na zapas” kupuj produkty, które mają długi termin ważności lub te, które można zamrozić.
4. Zrezygnuj z produktów o wysokim indeksie glikemicznym: słodyczy, chipsów, produktów z białej mąki. Im mniej pokus w domu – tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja dieta zakończy się sukcesem.
5. Jedz sezonowo! W ten sposób zaoszczędzisz! Wiosną: nowalijki, latem: truskawki, maliny, jesienią: jabłka, dynie, bakłażany, zimą: pomarańcze, grejpfruty itd. Wspomniane produkty może również zamrozić.
6. Rób zakupy przez Internet. Takie produkty jak: orzechy, nasiona, suszone owoce są o wiele tańsze, niż te w sklepach stacjonarnych.
7. Jakie produkty kupować? Nie jestem dietetykiem.. Nie wiem też, czy cierpisz na jakieś alergie pokarmowe – jeżeli nie, to na liście „must have” powinny się znajdować:
– płatki owsiane górskie
– kasze – gryczana, jaglana, pęczak – wybierz tą, którą lubisz
– ryż brązowy, ale ten biały też jest ok
– makaron pełnoziarnisty
– otręby
– mąka pełnoziarnista, owsianka, orkiszowa, razowa
Owoce: świeże, mrożone, suszone – kupuj te, które lubisz!
Warzywa: świeże, mrożone, z puszki– pomidory, papryka, bakłażan… czego tylko dusza zapragnie
Nabiał: twaróg półtłusty, jaja, serek wiejski, jogurt naturalny, mleko, dobrej jakości ser żółty
Mięso: drób, wołowina (raz na jakiś czas), ryby (unikaj pangi)
Pozostałe: nasiona i orzechy, oliwa z oliwek, olej kokosowy, masło orzechowe, kakao, gorzka czekolada (minimum 70%), cynamon, wiórki kokosowe, herbatki ziołowe.

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*