Pięć mitów na temat odchudzania

Od kilku lat interesuje się zdrowym odżywianiem. Moja wiedza na ten temat znacznie się poszerzyła. Zawdzięczam to różnego rodzaju szkoleniom i godzinom spędzonym na czytaniu artykułów i książek na temat zdrowego odżywiania. Do tego dochodzi jeszcze kwestia doświadczenia… a dokładniej mówiąc, walka z nadprogramowymi kilogramami. Najprościej mówiąc, jeśli o czymś piszę, to nie są to informacje wyssane z palca! Dlatego właśnie, kiedy słyszę od moich koleżanek, które chcą schudnąć takie słowa (przeczytacie je w dalszej części postu), to robi mi się słabo!!! Internet jest nie tylko po to, aby czytać głupoty… Jest prawdziwą kopalnią wiedzy!! Tylko trzeba umiejętnie z niej korzystać! Poniżej znajdziecie pięć najgłupszych i najczęściej powielanych mitów na temat odchudzania! Błagam Was! Wyciągnijcie z tego wnioski!

Nie będę jeść kolacji – ostatni posiłek dnia jest równie ważny, jak każdy inny! Niejedzenie kolacji nie przyspieszy odchudzania. Wręcz przeciwnie! Kolację zjedz 2-3 godziny przed snem. Postaraj się aby ostatni posiłek był lekki i bogaty w białko. Białko przyspiesza metabolizm i sprawia, że szybciej gubimy tłuszcz! Jakieś propozycje? Serek wiejski z dodatkiem warzyw, sałatka z tuńczykiem lub inną rybą. Kurczak też będzie ok!

Rezygnacja z tłuszczu w diecie – kolejny, nagminnie popełniany błąd! Tłuszcz jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu! Oczywiście mówię o tych zdrowych tłuszczach, które znajdziesz w oliwie z oliwek, rybach (łosoś, makrela), orzechach i awokado! Nie może ich zabraknąć w Twojej diecie! Dobre tłuszcze są doskonałym źródłem energii oraz ułatwiają przyswajanie witamin, takich jak witamina A, D, E i K.

Nie będę jeść słodyczy! Zamiast nich zacznę pić soki owoce – kolejny błąd! Nie wiem czy wiesz, ale soki owocowe (te kartonikowe) zawierają więcej cukru niż nie jeden batonik!! Wypijając 1 litr soku pomarańczowobrązowego dziennie, dostarczysz swojemu organizmowi 400 dodatkowych kalorii!! Czyli tyle, ile ma pełnowartościowy posiłek.. np. obiad czy śniadanie.

Brzuszki na płaski brzuch –
masz 10 kilogramów do zrzucenia i wielką oponkę na brzuchu. Chcesz schudnąć i mieć płaski brzuch, więc robisz brzuszki. Błąd! Żeby spalić nadmiar tłuszczu musisz ćwiczyć cardio! Biegać, jeździć na rowerze, pływać, chodzić na zajęcia fitness. Bez tego ani rusz! Ćwiczenia siłowe są ważne, ale najpierw musisz uporać się z najgorszym, czyli z tłuszczem!

Im mniej, tym lepiej – trochę prawdy w tym jest, ALE! Jeśli będziesz jeść za mało, to zamiast spalać nadmiar tłuszczu… spalisz mięśnie! Włosy zaczynają wypadać, paznokcie stają się łamliwe, a cera szara i zmęczona. Nie mogę zapomnieć o efekcie jojo, który jest wysoce prawdopodobny po kilku miesiącach restrykcyjnej, wręcz głodowej diety!

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*