Zdrowe tłuszcze

Wiele osób będących na diecie uważa, że musi całkowicie zrezygnować z jedzenia tłuszczy. Zresztą.. Ktoś rzuca hasłem: tłuszcz. I o czym wtedy myślisz? Zapewne o wylewających się fałdkach tłuszczu, grubych udach i wielkim brzuchu! Mam podobnie. Prawda jest taka, że tyjemy nie tylko od nadmiaru tłuszczu! Tyjemy od nadmiaru kalorii! Za dodatni bilans energetyczny odpowiadają również inne makro i mikroskładniki. Węglowodany, cukry itd. Okazuje się, że tłuszcz może być Twoim sprzymierzeńcem! Pewnych kwestii nie można generalizować! Nie wszystkie tłuszcze są złe! Tłuszcz pochodzący z właściwego źródła sprawi, że będziesz szczuplejsza, pełna energii, a przede wszystkim zdrowsza!

Dlaczego warto jeść (zdrowe) tłuszcze?
wzmacniają odporność organizmu

– regulują gospodarkę hormonalną
– chronią przed chorobami serca, miażdżycą itd.

– są konieczne do wchłaniania witamin A, D, E i K
– chronią narządy wewnętrzne

Tak jak wspominałam, tłuszcz tłuszczowi nierówny.. Najprościej mówiąc. Kwasy tłuszczowe dzielimy na dobre i złe. Dobre, nienasycone kwasy tłuszczowe można znaleźć w tłustych rybach morskich (łosoś, makrela, sardynki, śledź), oliwie z oliwek, orzechach, oleju lnianym, awokado, siemieniu lnianym, owocach morzach, nasionach i kiełkach. Jedzenie zdrowych tłuszczy zmniejsza o 30% ryzyko zachorowania na depresję! Pomaga w walce z łuszczycą, zapaleniem stawów, atopowym zapaleniem skóry oraz z astmą.
Złe, nasycone kwasy tłuszczowe znajdziesz produktach wysoko-przetworzonych: słodyczach, fast-foodach, chipsach.. Ale to nie wszystko. Masło, śmietana, żółtka jaj – te produkty również zawierają szkodliwe tłuszcze. Musimy ich unikać! Ich nadmierne spożycie zwiększa ryzyko wystąpienia chorób metabolicznych, w tym nowotworów.

No votes yet.
Please wait...

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*